تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه فرصتی است مناسب برای افرادی که تمایل دارند با کمترین هزینه، مدرک تحصیلی معتبری از یکی از بهترین دانشگاه های دنیا اخذ کنند، و این مدرک معتبر زمینه ای برای یافتن کاری مناسب و درخور باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه این فرصت را برای دانشجو فراهم می آورد تا با بهره گیری از امکانات رفاهی بتواند مدرکی معتبر و هم سطح با مدرک دانشگاه های مطرح جهان را کسب کند.
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و در دانشگاه های معتبر این کشور در مقاطع مختلف و رشته های مختلف امکانپذیر می باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی دارند، روسیه از جهات مختلف به عنوان یک انتخاب عالی برای آنها تلقی میشود. دانشگاه های روسیه نیازی به ارائه ی مدرک زبان ندارند و شما می توانید در دانشگاه های پزشکی روسیه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و روسی تحصیل کنید. ما این افتخار را داریم که به عنوان یکی از برترین موسسات اعزام دانشجو در زمینه ی حقوق بین الملل، گزینه اعزام دانشجو به روسیه را به متقاضیان معرفی کنیم و راه های تحصیل در این کشور را به صورت ساده در اختیار شما متقاضی عزیز قرار دهیم.


تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه
شخص پس از دریافت ویزا می تواند از شرایط اقامت تحصیلی روسیه بهره مند شود و افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند اقدام از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی روسیه می تواند بهترین گزینه باشد.

و حال چرا کشور روسیه به عنوان گزینه ای مناسب جهت تحصیل در رشته های مدیکال توصیه می شود؟
همانطور که قبلا گفته شد برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور و از شرایط اعزام دانشجوی پزشکی به روسیه ، عدم نیاز به ارائه ی مدرک زبان است و هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به دانشگاه های هم رده در سرتاسر دنیا متعادل تر است و هزینه ها با توجه به نوع رشته و دانشگاه، سالانه بین 10 تا 12 هزار دلار متغیر است.
ضمن اینکه موسسه ی ما با داشتن وکیل مهاجرت به روسیه، کارشناسان امور مهاجرتی روسیه و متخصصین بخش های اعزام دانشجو به روسیه آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره ای و ارزیابی پرونده ی شما می باشند.
زبان تحصیل پزشکی در روسیه
تحصیل در روسیه به صورت تمام وقت و حضوری است. تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد، در بعضی از تخصص ها مثل پزشکی و داروسازی تحصیل به زبان فرانسه و روسی هم امکان پذیراست. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روسیه به زبان فرانسه یا انگلیسی دارند باید مصاحبه انجام دهند. افرادی هم که می خواهند در روسیه به زبان روسی تحصیل کنند، باید یک دوره ی 7 تا 10 ماهه قبل از شروع کورس تحصیلی زبان بگذرانند و وارد دانشگاه شوند.
هزینه تحصیل پزشکی در روسیه
در مورد هزینه ها باید این نکته را یادآور شد که هزینه ی زندگی دانشجویی در روسیه ماهانه بین 300 – 500 دلار می باشد. از فواید تحصیل و زندگی در روسیه می توان به پایین بودن هزینه های خوابگاه ها نسبت به سایر دانشگاه های هم سطح در سرتاسر دنیا اشاره کرد. هزینه ی تحصیل در روسیه بسته به نوع دانشگاه و شهر محل تحصیل متفاوت است اما به صورت میانگین، هزینه ی تحصیل سالانه بین 10 تا 12 هزار دلار می باشد؛ که البته این هزینه سالانه پرداخت می شود.
این نکته را باید خاطر نشان کرد که روسیه در حال حاضر از لحاظ نظام آموزشی جزء یکی از چند کشور مطرح جهان به حساب می آید و مدرک تحصیلی این کشور نیز برای دانشجو اعتبار جهانی دارد.
تحصیل پزشکی در آکادمی مسکو و اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های مدیکال روسیه
تحصیل پزشکی در روسیه نسبت به تحصیل پزشکی در کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا از هزینه های بسیار پایینی برخوردار است؛ ضمن اینکه امکان استفاده از امکانات عالی در رابطه با خوابگاه های نیمه رایگان نیز در این کشور وجود دارد. فرد متقاضی می تواند جهت گذراندن دوره های زبان وارد کشور روسیه شده و سپس در رشته هایی چون پزشکی عمومی، دندان پزشکی و داروسازی تحصیل نماید. در اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی روسیه معدل دانشجو تعیین کننده و ملاک عمل نیست و پذیرش در این دانشگاه ها کنکور ندارد. دوره ی پزشکی 6 سال و دوره ی دندان پزشکی 5 سال میباشد؛ که فرد متقاضی می بایست ابتدا یک دوره ی 6 تا 9 ماهه را در کالج بگذراند و سپس وارد دانشکده ی پزشکی شود البته در مواردی خاص ممکن است این کالج برای متقاضیان نباشد . اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی روسیه سه ماه در سال (مهر، آبان و آذر) صورت می گیرد.
نظام آموزشی عالی روسیه و مدت دوره ی آموزش عالی پزشکی روسیه
دوره ی آموزشی طول دوره
پزشکی عمومی 6 سال
پزشکی ورزشی 6 سال
متخصص کودکان 6 سال
دندان پزشکی 5 سال
داروسازی 5 سال
روان شناسی بالینی 5 سال
کارشناسی ارشد پزشکی :
کارورزی/ دوره ی انترنی 1 سال
رزیدنتی بالینی 2 تا 5 سال ( با توجه به تخصص ها و تمایلات پزشک )
دکترا 3 سال
یکسال تحصیلی در دانشگاه روسیه 10 ماه طول میکشد ( 1 سپتامبر- 30 ژوئن ) و سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه از جهت هزینه مناسب تحصیل ، شرایط بسیار مطلوب ویزا ، رتبه ی بسیار بالای داشنگاه های روسیه می تواند گزینه ی خوبی باشد.
مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر روسیه

مدرک دیپلم
ریز نمرات دیپلم
اصل پاسپورت
کپی شناسنامه
تکمیل فرم مخصوص ثبت نام