پروین فرشچی با تخصص جانور شناسی از هندو ستان سفیر ایران در فنلاند شد

از عجایب هفتگانه اینست که فردی که تحصیلات جانورشناسی از دانشگاه درجه سه هندوستان  دارد سفیر ایران  در اروپا می باشد.
و هزاران تحصیل کرده علوم سیاسی و اجتماعی  دانشگاه تهران و شهید بهشتی و… درحال فروش سیب زمینی می باشند یا دستفروش می باشند.
اما پروین فرشتچی کیست؟
این خانم فرشتچی که  تفریبا بالای چهل پست مدیریتی همزمان در کشور دارد کیست؟
فرشچی پیش از این در مقاطعی در سازمان حفاظت محیط زیست و رییس برنامه منطقه‌ای محیط زیست دریای خزر (CEP) نیز بوده است.
پروین فرشچی متولد 1339 ساکن تهران می‌باشد که تحصیلات متوسطه خود را در رشته علوم طبیعی در مشهد به اتمام رسانده و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های علوم جانور شناسی مقطع کارشناسی، جانورشناسی با تخصص در بیولوژی دریا، مقطع کارشناسی ارشد، پایان‌نامه «مشکلات آلودگی نفتی در اقیانوس هند و اثراتش بر موجودات دریایی، مقطع دکترا و مدیریت مناطق ساحلی، «مطالعات اقتصادی-اجتماعی نواحی ساحلی بمبئی» در مقطع فوق دکترا در کشور هند به پایان رسانده است.
وی همچنین عضویت در جوامع و انجمنهای تخصصی از جمله عضو دائمی و بورسیه جامعه اکولوژی هند و عضو دائمی انجمن شیلات هند، عضو جامعه متخصصین فنی Fishery هند، عضو جامعه علوم محیط زیست ایران و عضو مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی، ایران در کارنامه فعالیتش به چشم می‌خورد.
پروین فرشچی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس مرکز منطقه‌ای مدیریت نواحی ساحلی یکپارچه، مشاور برنامه عمل استراتژیک و مدیر پروژه و همکاریهای منطقه‌ای محیط زیست دریای خزر و مشاور عالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مسائل محیط زیست دریای خزر از سال 2009 تا 2012، اشاره کرد.