تعدادی از پزشکان متخصص ازپنهان کاری دولت درمورد تعداد بیماران ومیزان شیوع کرونا به شدت انتقاد کردند

تعدادی از پزشکان متخصص نظام پزشکی کشور طی نامه ای به وزیر بهداشت ازپنهان کاری دولت درمورد تعداد بیماران ومیزان شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد کردند.
آنان ضمن یادآوری رسالت جامعه پزشکی، پنهان کاری بی مورد در مورد تعداد و منشاء این ویروس که از دوهفته پیش کاملا مشخص شده بود را بازی با سلامت جانی و روحی مردم دانسته و خواهان استعفاء ایشان شدند.
این متخصصین در این نامه اظهار داشتند سلامت جامعه را نباید قربانی بازی های سیاسی کرد.

جرا ویروس کرونا در قم مشاهده شد؟

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید را در قم تایید کرد.

جهانپور با اعلام اینکه ممکن است افراد دیگری هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند یا در روزهای آینده به کروناویروس مبتلا شوند گفت: در حال حاضر مهمترین اتفاق رعایت بهداشت فردی است.

وی در رابطه با علت ورود این ویروس به شهر قم توضیح داد: به هر حال قم، شهر پر ترددی است و ممکن است چنین اتفاقی در آن رخ بدهد،

جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: قبل از اینکه کرونا در قم تشخیص داده شود، برخی افراد خودشان به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند. پنج بیمار از قم به تهران منتقل شده بود، اما از زمانی که تشخیص در قم قطعی شد، بیمارستان قم فعال شده و دیگر بیماران را منتقل نمی‌کنند

محمد نوذری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: پایانه مرزی مهران (شهید سپهبد قاسم سلیمانی) از دو سوی مرز ایران و عراق بسته است و مردم و تجار تا اطلاع بعدی به هیچ عنوان به این مرز مراجعه نکنند.

نوذری تاکید کرد: در حال حاضر این مرز از طرف ایران نیز بسته شده است و هیچ‌گونه تردد و صادرات کالا در دو سوی مرز انجام نمی‌شود.

گزارشات دیگری از این بیماری در تهران ، کرج و خوزستان شده است که اولین بیمار فوتی در کرج مربوط به بانویی است که در بیمارستان رجایی کرج فوت کرده است که از اهالی مشکین شهر کرج بوده است.

هشدار شبکه بهداشت کرج در مورد سوسیس و کالباس مشکوک به ویروس کرونا که موجبات مرگ این شهروند کرجی شده است.

سازمان نظام پزشکی طبق هشداری خواهان عدم مصرف سوسیس و کالباس تا اطلاع ثانویی با توجه به یافت موارد مشکوک در این فرآورده شده است.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران: صبح امروز یک مورد مسافر بیمار در ایستگاه شوش مشاهده شد که بلافاصله با حضور تکنسین‌های اورژانس مسافر به بیمارستان منتقل شد و پس از آن اقدامات لازم در راستای پیشگیری در ایستگاه انجام شد که برای مدتی این ایستگاه از چرخه فعالیت خارج شد و اکنون فعال است.